Методичні матеріали

Конспект інтегрованого заняття

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З ДІТЬМИ ІІ МОЛОДШОї ГРУПИ  З ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ,РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ, ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА


Тема: З Капітошкою граємо - про водичку знаємо
Мета:
-         вчити усвідомлювати взаємозв’язок живої й неживої природи ,залежність усього живого від води та робити висновки, спираючись на отримані  знання
-          ознайомити з властивостями води – прозора, не має запаху, смаку,
-         формувати екологічну свідомість та компетентність  у дітей
-         закріпити знання дітей про те,що потрібно берегти та економити воду, прищеплювати їм найпростіші правила поведінки в навколишньому середовищі
-         розвивати пізнавальну активність, спостережливість, уміння брати участь в ігровій ситуації, допитливість, мислення, мовлення, дрібну моторику, образотворчі навички,
-          учити дітей утворювати пестливі слова — назви предметів за допомогою суфіксів;
-          вправляти в умінні відповідати на запитання;
-           формувати навички узгоджувати слова — назви ознак із назвами предметів;
-         збагачувати  й активізувати словник дітей словами: струмок, озеро, річка, прозора, не має смаку, запаху
-         виховувати бажання займатися дослідницько – пошуковою діяльністю, дбайливе ставлення до води.
Матеріали та обладнання : одноразові стаканчики по 2 на кожну дитину, графіни з водою і соком,ложка, серветки, запис грому і дощу, уривок з мультфільму «Капітошка», вода кип’ячена,ілюстрації –хмарки, крана, лійки,каструлі,хвиль,озера, річки,моря,струмочка, силуети -  хмаринка, велика синя хмара, краплинки дощу,піднос з гостинцями, позначки до висновків обстеження води, , сюжетні картинки до гри «Домалюй картинку»,  фарба, стаканчики, ноутбук.
                                           
Попередня робота:
1.     Аплікація «Капітошка».
2.     Проведення дослідів з водою – ознайомлення з фізичними  властивостями води –  вона капає , ллється, хлюпоче, булькає.
3.     Спостереження за станом води під час прогулянок.
4.     Бесіди про воду, про її роль у житті людини та всього живого на землі
5.     Вивчення потішок  «Водичка», « Хлюп – хлюп водиченька»
6.Дослідницько - пошукова діяльність:вода  може бути  теплою(гарячою) і холодною, чистою – брудною.
7. Дидактична вправа «Яку пісеньку співає водичка?»(звуконаслідування: хлюп – хлюп, крап-крап, буль- буль,с-с-с)

                                      Хід заняття :
      І. Організаційний момент.    
Діти заходять в групу.
Вихователь :
: - Добрий ранок, любі діти! Сьогодні до нас завітали гості, тож привітаймося з ними.
 Любі діти, подивіться,
Нашим гостям усміхніться,
Хай усмішки будуть у кожній долоньці,
Мов промені ніжного зимового сонця.
А наше заняття хай буде цікаве,
Про нього розкажете татові й мамі.

Діти: - Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, гостям усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку,садочку прекрасному!
 Вихователь:
- Діти, а зараз я вас запрошую на прогулянку.
(Звучить музика дощу, гримить грім.)
Вихователь:
-         Ой, тільки зібрались погуляти, коли це хмарки насуваються, дощик починається.
Крапельки падають, співають, діток зовсім не лякають.
Звучить пісня Капітошки з мультфільму «Капітошка».
Вихователь:Чия це пісенька?Хто до нас поспішає?
ІІ основна частина.
На екрані з’являється Капітошка.
Голос Капітошки:
-         Добрий день, малята! Давайте познайомимось. Я – Капітошка. Я -  маленька, весела крапелька води .Я прилетів до вас на хмаринці. Сумно стало мені, от я шукаю нових друзів і хочу з вами  погратися.
-         Вихователь:
-         Добрий день, Капітошко! Залишайся з нами! Давай пограємося.
Рухлива гра з інтелектуальним навантаженням
 «Мама Хмаринка і дітки краплинки»
Вихователь:
-          Уявіть, що я – велика мама хмаринка, а ви – мої дітки – краплинки. Слухайте мене уважно і робіть все, що я скажу.
-         Краплинки час в дорогу збиратись.(звучить запис дощу).Пострибали, пострибали на землю. Як кажуть краплинки? (крап – крап)
-         Коли краплинок багато, то утворюється струмочок.(діти беруться за руки,утворюючи«змійку»)
-         Ось їх стало ще більше і утворилося озерце.(стають у коло).
-         Зустрілися струмочки і потекли великою річкою.
-         Текла річка, текла і перетворилася на велике море. (роблять велике коло)
-         Весело  гратися крапелькам  у морі ,але  час повертатися до мами - хмаринки. І полетіли краплинки вгору.
      Вихователь:
-         Молодці, діти!
-         Давайте пригадаємо , де живе водичка?  ( діти підходять і беруть в руки  відповіднікартинки: струмочокозеро, річка, море,хмаринка і називають, де живе водичка) А як ми можемо сказати лагідно?
Вихователь:
-         Діти, Капітошка дуже любить воду. А чи знаєте ви ,що вода може бути чарівною? З нею можна гратися, показувати фокуси, проводити досліди. А ви хочете погратися з водичкою? Тоді всіх запрошую до нашої лабораторії.
Проходьте, будь ласка,за столи  на свої місця та сідайте акуратно. До початку дослідів нічого не чіпайте. Ви готові? Тоді починаємо.

Дослід №1.
 Тема: Вода прозора.
Вихователь показує 2 графіна – з водою і соком. 
Перед вами на столі два графіна: один – з водою, інший – соком.
Як нам дізнатися , де вода, а де сік?
-         А допоможуть нам в цьому наші оченята.(виставляю на дошку артинку -позначку – око).
-         Якщо я заховаю ложку за графін із водою, ви її бачите?
-         Чому? (бо вода прозора)
-         Якщо я заховаю ложку за графін із соком, ви побачите ложку?
-         Чому?(бо сік має колір)
-         Якого кольору сік? ? (оранжевий)
Висновок: Вода прозора,без кольору, крізь неї можна все побачити, а сік має колір, тому крізь нього нічого не видно. Позначимо це позначкою .
Дослід №2.
Тема:Вода не має запаху.
-         А зараз ми визначимо чи пахне вода і сік,а допоможе нам в цьому наш носик. Виставляю позначу – носик.
-         Діти, понюхайте воду. Чи пахне вода?
-         А тепер понюхайте сік. Чим пахне сік?
Висновок: вода не має запаху, а сік  пахне.
 Виставляю поряд позначку носика.
     Дослід №3.
Тема: Вода не має смаку.
-         Спробуйте діти на смак. А допоможе нам наш ротик.
-         Чи смачна  вода? Яка вода на смак: кисла, солона, гірка, солодка? Діти, вода не має смаку.
-         Тепер давайте спробуємо сік. Який він на смак? (солодкий)
Висновок: вода не має смаку, а сік на смак солодкий .Поряд позначки ротика і виставляю склянку прозорої води перекреслену.
Вихователь:
-         Отже, діти, вода прозора, не має запаху, не має смаку.
-         Що вміє ще робити водичка?(показую картинки з крана капає вода,моря з хвильками, лійкою поливають квіти, в каструлі щось вариться, булькає).
-         Водичка капаєхлюпочеллється, булькає.
Фізхвилинка
. Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову! 
Вихователь:
-         Діти, а ви знаєте для чого потрібна вода?
Діти:
-         Є вода ростуть рослинки,
           Ліс,сади, рясні поля,
           Це чудово для людини,
            І радіє вся Земля.                         
-         Хай в річечці чистій  купаються діти,
І будуть від цього вони радіти.
 Хай риба гуляє в ставку
  І буде вода  звірку. 
-         Хай дощик іде рясний,
Зростить він лісок запашний.
Шумить нехай море завжди,
Хай буде багато води!
Вихователь:
-         Без води життя не має-
Переконані ми в тім:
І тому водичку, діти,
Берегти потрібно всім.
        Вихователь:
-         Діти, Капітошка  приніс нам картинки і хоче , щоб ви намалювали дощик.
         Образотворча діяльність «Домалюй дощик»
           Діти отримують сюжетні картинки.
        Вихователь:
-         Діти, треба домалювати дощик так, щоб крапельки падали на тих, хто їх чекає.
(Діти малюють дощик фарбами).
         Вихователь:
-         Кому потрібен дощик?
Діти називають по черзі , кому потрібен дощик : і людям, і рослинам, і тваринам, і комашкам, пташкам.
Підсумок заняття.
 Вихователь:
-         Чи сподобалось вам гратися з Капітошкою? А з водичкою?
-         Капітошко, залишайся з нами!
   Голос  Капітошки:
-         Ні не можу,час повертатися додому, де на мене чекає мама – хмаринка.
-         А ще на згадку я вам дарую крапельку. І пам’ятайте: мене завжди можна знайти в крані, в акваріумі,у  річці….І не забувайте берегти воду: закривати крани дома і в групі, не засмічувати берег річки. До побачення !
    Діти: До побачення, Капітошко!
    Діти, а ми розглянемо наші позначки й побачимо,  що ми дізналися  про воду.
-         Яка вода?
-  Яка вода на запах?
-  Яка вода на смак?
                                                                                                                                                             
       Діти отримують краплинки,, виготовлені з фетру,  смакують апельсиновий сік.

Немає коментарів:

Дописати коментар