Конспект інтегрованого заняття
КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З
ДІТЬМИ ІІ МОЛОДШОї ГРУПИ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ З
ПРИРОДОЮ,РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ, ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Тема: З Капітошкою граємо - про водичку знаємо
Мета:
-
вчити усвідомлювати взаємозв’язок живої й неживої природи ,залежність усього
живого від води та робити висновки, спираючись на отримані знання
-
ознайомити з властивостями води – прозора, не має запаху, смаку,
-
формувати екологічну свідомість та компетентність у дітей
-
закріпити знання дітей про те,що потрібно берегти та економити воду,
прищеплювати їм найпростіші правила поведінки в навколишньому середовищі
-
розвивати пізнавальну активність, спостережливість, уміння брати участь в
ігровій ситуації, допитливість, мислення, мовлення, дрібну моторику,
образотворчі навички,
- учити дітей утворювати пестливі слова
— назви предметів за допомогою суфіксів;
- вправляти в умінні відповідати на запитання;
- формувати
навички узгоджувати слова — назви ознак із назвами
предметів;
-
збагачувати й активізувати словник дітей словами: струмок, озеро, річка, прозора, не має смаку, запаху
-
виховувати бажання займатися дослідницько – пошуковою діяльністю, дбайливе
ставлення до води.
Матеріали та
обладнання : одноразові
стаканчики по 2 на кожну дитину, графіни з водою і соком,ложка, серветки, запис
грому і дощу, уривок з мультфільму «Капітошка», вода кип’ячена,ілюстрації
–хмарки, крана, лійки,каструлі,хвиль,озера, річки,моря,струмочка, силуети
- хмаринка, велика синя хмара, краплинки дощу,піднос з гостинцями,
позначки до висновків обстеження води, , сюжетні картинки до гри «Домалюй
картинку», фарба, стаканчики, ноутбук.
Попередня
робота:
1. Аплікація «Капітошка».
2. Проведення дослідів з водою – ознайомлення з
фізичними властивостями води – вона капає , ллється, хлюпоче,
булькає.
3. Спостереження за станом води під час
прогулянок.
4. Бесіди про воду, про її роль у житті людини
та всього живого на землі
5. Вивчення потішок «Водичка», « Хлюп –
хлюп водиченька»
6.Дослідницько - пошукова діяльність:вода може бути
теплою(гарячою) і холодною, чистою – брудною.
7. Дидактична вправа «Яку пісеньку співає водичка?»(звуконаслідування:
хлюп – хлюп, крап-крап, буль- буль,с-с-с)
Хід
заняття :
І. Організаційний момент.
Діти заходять в групу.
Вихователь :
: - Добрий ранок, любі діти! Сьогодні до нас завітали
гості, тож привітаймося з ними.
Любі діти, подивіться,
Нашим гостям усміхніться,
Хай усмішки будуть у кожній долоньці,
Мов промені ніжного зимового сонця.
А наше заняття хай буде цікаве,
Про нього розкажете татові й мамі.
Діти: - Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, гостям усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку,садочку прекрасному!
Вихователь:
- Діти, а зараз я вас запрошую на прогулянку.
(Звучить музика дощу, гримить грім.)
Вихователь:
- Ой,
тільки зібрались погуляти, коли це хмарки насуваються, дощик починається.
Крапельки падають, співають, діток зовсім не лякають.
Звучить пісня
Капітошки з мультфільму «Капітошка».
Вихователь:Чия це пісенька?Хто до нас поспішає?
ІІ основна
частина.
На екрані
з’являється Капітошка.
Голос Капітошки:
-
Добрий день, малята! Давайте познайомимось. Я – Капітошка. Я - маленька,
весела крапелька води .Я прилетів до вас на хмаринці. Сумно стало мені, от я
шукаю нових друзів і хочу з вами погратися.
- Вихователь:
-
Добрий день, Капітошко! Залишайся з нами! Давай пограємося.
Рухлива гра з інтелектуальним навантаженням
«Мама Хмаринка і дітки краплинки»
Вихователь:
-
Уявіть, що я – велика мама хмаринка, а ви – мої дітки – краплинки.
Слухайте мене уважно і робіть все, що я скажу.
-
Краплинки час в дорогу збиратись.(звучить
запис дощу).Пострибали, пострибали на землю. Як кажуть
краплинки? (крап – крап)
- Коли
краплинок багато, то утворюється струмочок.(діти
беруться за руки,утворюючи«змійку»)
- Ось
їх стало ще більше і утворилося озерце.(стають
у коло).
-
Зустрілися струмочки і потекли великою річкою.
-
Текла річка, текла і перетворилася на велике море. (роблять велике коло)
-
Весело гратися крапелькам у морі ,але час повертатися до мами
- хмаринки. І полетіли краплинки вгору.
Вихователь:
-
Молодці, діти!
-
Давайте пригадаємо , де живе водичка? ( діти підходять і беруть в руки відповіднікартинки: струмочок, озеро, річка, море,хмаринка і називають, де
живе водичка) А як ми можемо сказати лагідно?
Вихователь:
-
Діти, Капітошка дуже любить воду. А чи знаєте ви ,що вода може бути чарівною? З
нею можна гратися, показувати фокуси, проводити досліди. А ви хочете погратися
з водичкою? Тоді всіх запрошую до нашої лабораторії.
Проходьте, будь ласка,за столи на свої місця та сідайте акуратно.
До початку дослідів нічого не чіпайте. Ви готові? Тоді починаємо.
Дослід №1.
Тема: Вода прозора.
Вихователь показує 2 графіна – з водою і соком.
Перед вами на столі два графіна: один – з водою, інший
– соком.
Як нам дізнатися , де вода, а де сік?
- А
допоможуть нам в цьому наші оченята.(виставляю
на дошку артинку -позначку – око).
- Якщо
я заховаю ложку за графін із водою, ви її бачите?
-
Чому? (бо вода прозора)
- Якщо
я заховаю ложку за графін із соком, ви побачите ложку?
-
Чому?(бо сік має колір)
-
Якого кольору сік? ? (оранжевий)
Висновок: Вода прозора,без кольору, крізь неї можна
все побачити, а сік має колір, тому крізь нього нічого не видно. Позначимо це позначкою
.
Дослід №2.
Тема:Вода не має запаху.
- А
зараз ми визначимо чи пахне вода і сік,а допоможе нам в цьому наш носик.
Виставляю позначу – носик.
-
Діти, понюхайте воду. Чи пахне вода?
- А
тепер понюхайте сік. Чим пахне сік?
Висновок: вода не має запаху, а сік пахне.
Виставляю поряд позначку носика.
Дослід №3.
Тема: Вода не має смаку.
-
Спробуйте діти на смак. А допоможе нам наш ротик.
- Чи
смачна вода? Яка вода на смак: кисла, солона, гірка, солодка? Діти, вода
не має смаку.
-
Тепер давайте спробуємо сік. Який він на смак? (солодкий)
Висновок: вода не має смаку, а сік на смак
солодкий .Поряд позначки ротика і виставляю склянку прозорої води перекреслену.
Вихователь:
-
Отже, діти, вода прозора, не має запаху, не має смаку.
- Що
вміє ще робити водичка?(показую картинки з крана капає вода,моря з хвильками,
лійкою поливають квіти, в каструлі щось вариться, булькає).
-
Водичка капає, хлюпоче, ллється, булькає.
Фізхвилинка
. Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову!
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата,
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову!
Вихователь:
- Діти,
а ви знаєте для чого потрібна вода?
Діти:
- Є
вода ростуть рослинки,
Ліс,сади, рясні поля,
Це чудово для людини,
І радіє вся Земля.
- Хай
в річечці чистій купаються діти,
І будуть від цього вони радіти.
Хай риба гуляє в ставку
І буде вода звірку.
- Хай
дощик іде рясний,
Зростить він лісок запашний.
Шумить нехай море завжди,
Хай буде багато води!
Вихователь:
- Без
води життя не має-
Переконані ми в тім:
І тому водичку, діти,
Берегти потрібно всім.
Вихователь:
-
Діти, Капітошка приніс нам картинки і хоче , щоб ви намалювали дощик.
Образотворча діяльність «Домалюй дощик»
Діти отримують сюжетні картинки.
Вихователь:
-
Діти, треба домалювати дощик так, щоб крапельки падали на тих, хто їх чекає.
(Діти малюють
дощик фарбами).
Вихователь:
- Кому
потрібен дощик?
Діти називають по черзі , кому потрібен дощик : і
людям, і рослинам, і тваринам, і комашкам, пташкам.
Підсумок
заняття.
Вихователь:
- Чи
сподобалось вам гратися з Капітошкою? А з водичкою?
-
Капітошко, залишайся з нами!
Голос Капітошки:
- Ні
не можу,час повертатися додому, де на мене чекає мама – хмаринка.
- А ще
на згадку я вам дарую крапельку. І пам’ятайте: мене завжди можна знайти в
крані, в акваріумі,у річці….І не забувайте берегти воду: закривати крани
дома і в групі, не засмічувати берег річки. До побачення !
Діти: До побачення, Капітошко!
Діти, а ми розглянемо наші позначки
й побачимо, що ми дізналися про воду.
- Яка
вода?
- Яка вода на запах?
- Яка вода на смак?
Немає коментарів:
Дописати коментар